perjantai 28. lokakuuta 2016

Agility-huumaa

Alotetaanpas hyvillä uutisilla. Meijän seurasta maailmasta ihahnin Mari pääsi agilitykouluttajien valmentajakurssi II:lle joten hän etsi seurasta harjotusryhmää. Monesta hakijasta me päästiin Sikan kanssa mukaan 6 koirakon porukkaan usasta kymmenestä hakijasta. Oon hieman tyytyväinen. Toki me joudutaan pitämään harjotuspäiväkirjaa ja tehdä kotiläksyja yms. joten tääläki tulee olemaan sen ryhmän juttuja :)

Viime viikon torstaina kävin ekaa kertaa Niinulassa treenaamassa. Mentiin Nooran vuorolla. Sillä kertaa pääsi Sikanen aksaamaan. Saatiin taas kunnon konkreettinen kokemus siitä kuinka hukassa oon tuon koiran kanssa. Oon ohjannu koiraa jonka ohjauksien rytmittäminen on aina voinu olla vähä sinne päin. Nyt ku mulla on käsissä koira jonka kanssa pitää olla ihan hemmetin tarkka rytmityksen kanssa, nii voin sanoa, että meinaa meikäläiseltä homma olla hieman hukassa. Takaaleikkaukset meni suht hyvin , mutta on meillä vielä paljon työtä Sikkasen kanssa. Noh, ens viikolla mennään uusiksi Niinulaan.

Ja jatketaan vielä aksahommeleilla: Tiistaina oli meijän omat aksatreenit ja tällä kertaa mulla oli Aava hommissa. Tehtiin vaikempaa rataa eli valkosilla numeroilla. Kolmos-kepeille Aava haki sangen hienosti. Vitosella kokeilen ensin pyörittää mutta linjat oli sanget huonot joten tehtiin poispäin käännöksenä. Ne tarttee selkeesti vielä hemmetin paljo treeniä. Seiska-kepeille testasinki eri ohjauksia, tein valssilla, persjätöllä ja takaaleikkauksella. En osaa sanoo, mikä toimi parhaiten, mutta takaaleikkaus oli ehkä hieman muita epävarmempi. 12 putkeen kans kokeilin ensin pyöräytyksellä, ja sen jälkeen niistolla, molemmat toimi sangen hienosti. Muuten mukava rata jossa ei mitää ihmeellistä.




Keskiviikkona kävin tekemäs lyhyen treenin molempien kans. tai siis oikeestaan Aava teki muutaman aan jossa kattoin että saatiin hyvät kontaktit, sillä tiistain treeneissä ne oli just ja just hilkulla että otti ne. Sikka teki keskiviikkona juoksukontaktia ja keppejä. Juoksukontakti on sillä mallilla että Sikalla oli puomin ylösmeno (tai alasmeno, ihan kuinka vaan) -osa jossa osuma tarkkuus pallolle juostessaon nyt 70 % luokkaa. Että pikku hiljaa mun projekti etenee.

Tehään toko/tottispuolelle pieni katsaus. Tällä viikolla ollaan tehty muutamana päivänä tehty pelkkä ruututreeni. Aavan ruudut on edelleen hemmetin hienoja. Sikkanenki on hahmottanu hemmetin hienosti ruudun paikan. Ja voin ihan virallisesti sanoo että Sikanen osaa ihan oikeesti ruudun. Jess!! Muuten Sikan kanssa oon tehny seuruuta sillä sen paikka on päässy vähä liian eteen, eli oon panostanu oikeeseen paikkaan. Ollaan tehty myös peruutusta, mutta siinä(kin) meillä on vielä paljo tehtävää. Molempien kans ollaan myös hinkattu kakeja. Aavalle oon saanu jo jonki verran etäisyyttä. Sikan kans sitä ruvetaan nytte kasvattamaan ku rupee tekniikka olemaan kohdallaan.
Näin lyhykäisyydessään....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti