maanantai 7. marraskuuta 2016

Voihan aksaongelma-Sikanen

Käytiin taas Sikkasen kanssa aksaamassa Niinulassa. Saatiin tai siis löydettiin sieltä melkonen taas uus ongelma. Ja sangen iso semmonen. Tehtiin Sikan kans mölli rataa. Tutustumisessa mietin aluksi rengasta sillä ei olla piiiitkään piiiitkään aikaan tehty sitä. ja mietin myös että kuinka löytää 11 putkeen. Noh, mun epäilykset meni hemmetin hyvin. Renkaalle haki tosi hienosti ja tehtiinki alusta siihen 11 putkelle hemmetin hieno pätkä. Mutta sitte alko ongelmat. 12 jälkeinen valssi venähti hemmetisti mutta sain sen jollain lailla kalasteltua . 13 hypyllä ei venähtäny ihan niin pitkäksi, mutta hyppäs silti hemmetin pitkän loikan. Otettiin uusiksi 12 putkesta ja  Niinu sanoi että tee valssi ennemmin hypylle 13. No mä tein, silti Sikka hyppäs hemmetin kaukaa. Normi koira olis ottanu vielä yhen askeleen väliin, mutta Sikka oli eri mieltä ja hyppäs 2,5-3 metriä ennen hyppyä. ja valahti saman verran yli hypystä. Otettiin uusiksi ja tein vielä ennemmin käännöksen. Silti Sikka teki jäätävän jätti loikan. Niinu käski pistää Sikka putken päähän istumaan ja menin itte hypyn viereen niin että nopee merkkaus ja käännin, mutta edelleenki hyppäs pitkänä. Niinu halus nähdä kuinka Sikka toimii joten pistin taas Sikan putken päähän istumaan ja menin siivekkeen viereen naama Sikkaan päin. Vapautin hypylle mutta mulla oli käsi valmiina että otan koiran siitä haltuun Ja niin että mä en liiku yhtää. katotaan kuinka pikku-mali siihen reagoi. Noh, silti Sikka teki jätti hypyn. otettiin ihan samanlainen uusiksi mutta niin että jätin pallon siivekkeen taakse. Silti Sikka teki samanlaisen jättiloikan. Niinuki jäi sanattomaksi siinä kohtaa. Kaiken järjen mukaan ku seison naama koiraa kohti nii koiran pitäis tehdä nätti siisti hyppy ja kääntyy samalla. Sikka ei. Jatkettiin siitä sitte rataa niin että jätin sikasen ihan 12 hypyn eteen. Siitä teki oikeesti nätin hypyn tuli hyvin valssiin ja jopa 13 hyppyki oli sangen siisti. Haki hiensti hypyille 15 ja 16. Mun linja oli parilla ekalla kertaa huono joten tuli 17 hypystä ohi. Mutta saatiin siihenki onnistumisia. Mutta älkää kysykö mistä moiset loikat tuli!!! Hanna jonka ryhmässä oon tiistaisin nii oli kattomassa mejän treenejä, koska oli seuraavassa ryhmässä. Seki ihmetteli Sikasen toimintaa, ja todettiin yhdessä että huomenna treeneissä kokeillaan ja testataan jos keksittäis siihen jonki sortin ratkasu.  Niinuki totes mulle treenin lopussa että tuomosta koiraa on kyllä hankala ohjata. Noh, sen mä jo tiesinki...

Viikonlopunna tytöt sai viettää vapaata sillä serkkupojat oli kylässä. Tänään palattiin taasen sorvin ääreen. Aavan kanssa päästiin tuuraamaan Ojankoon Maiju Korhosen treeneihin. Voin sanoo että nyt on to do-listalla paaaljon tekemistä. Tehtiin valkosilla numeroilla merkattua rataa. Alku oli hyvä 5-6 välille tein japanilaisen, mutta meinas ajotuksen kanssa olla ongelmaa. Itte olin ajatellu toisenlaista ohjausta, mutta ku sain vain omat aivot koodattua uusiksi  nii homma luisti. Samoin suunnitelmat muuttui 9-12 välillä. Suunnittelin että olisin tehny sokkarin ja ohjannu keppien puolelta, mutta muutettiin suunnitelmaa että jäin toiselle puolelle. Hyvät lähetykset ysille ja kympille , päällejuoksu ja taas niin ihana japanilainen. Nyt japanilaiset ei vaan meinaa mennä mun pääkoppaan, sillä ajotuksen kanssa oli taas pientä ongelmaa. Saatiin loppujen lopuksi seki onnistumaan. Kepit oli hienot mutta 15 este tuotti kans pientä pänvaivaa . Aava oli niin kiltti (ja mä oli myöhässä) että hyppäs esteen väärin päin. Lopulta saatiin sain Aavan kiertämään ykkös hypyn puolelta ja hyppäämään oikeeseen suuntaan. Lopussa ei oikeestaan ollu mitää ihmeellistä.



Aksoista mentiinki suoraa akatemialle tottistreeneihin. Tai siis mulla ne oli tokotreenit. Sikka pääsi tekemään ekana seuruun pruutusta. Se toimii jo hyvin jos vaan itte tajuan kävellä suoraan (mikä on muuten hemmetin vaikeeta....) mutta saatiin jo 6-7 askeleen pätkiä tehtyä. tehtiin myös ruutua. Ekalla yrittämällä jäi ruudun eteen ja oli sitä mieltä että oli oikeessa paikassa. Kolmannella kerralla meniki täydellisesti.... hitto tuon Sikasen kanssa. Sen jälkeen teki monta nättiä ruutua. Loppuun tehtiin vielä hyppynoutoja niin että heitin tietosesti vinoon. Tehtiin näitä patukalla. Muutamia kertoja tuli palautuksessa ohi. Mutta loppua kohden ymmärsi mikä on homman juoni. Eli näitä pitää treenata vielä aikas paljo .

Ai niin, mulla alkoi myös tänään mun kesäloma. Varsinki ku pihalle kattoo (tai kattoo vaikka säätiedotusta) nii sielä on just hyvä kesäälomasää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti