sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

Erilainen viikonloppu!!

Sanotaan että vaihtelu virkistää. Noh, tietyllä tavalla joo. Oli vähä erilainen viikonloppu meillä Aavan kanssa. Perjantaina meille tuli kaverin koira Aruy hoitoon koko viikonlopuksi. Aruy on siis näyttelylinjanen malikka, joka on tapaus konsanaan; eli koira jota ei voi antaa ihan kelle vaan. Totesin tuossa,että neidillä ei ole yhden yhtään itseluottamusta ja sen itseluottamuksen puutteen se korvaa egoilullaan. Aruya ärsyttiki suuresti ku Aava ei lähteny mukaan mihinkään Aruyn egoiluun mukaan. Joka toisaalta teki kyllä Aruylle hyvää. Mutta eli joudut jatkuvasti miettiä kuinka toimit missäkin tilanteissa yms. nii sai ittekki hieman vaihtelua. No, oppiipa ittekki uutta ja viehän tuommosen kanssa toimiminen taas mua itteäni eteenpäin. Mutta näin kolmen päivän jälkeen voin sanoa, että onneks en omista tuon luonteista koiraa.
m

Lauantai oli myös hieman erilainen päivä. Mua oli nääs pyydetty möllitokoon tuomariksi. Nonobody´s Dog Sportsilla oli tänä viikonloppuna 3-vuotis synttärit, joten sen tiimoilta heillä oli paljon kaikkea häppeninkiä (möllitokoa, agility-epikset, non-stop rally-tokorata, ja match show. Noh, mihinkä sitä mä en päätäni pistäisi, joten sinne suunnattiin tyttöjen kanssa lauantai aamusta. Valitettavasti liikkuri oli estynyt tulemasta, joten toimin itte niin liikkurina kuin tuomarina. Täytyy myöntää, että ihan hauskaa hommaa, vaikkei koirakoitten taso päätä huimannukkaa. Mutta saipa koirakot uusia vinkkejä kuinka jatkaa treenaamista. Tarkotuksena oli osallistua Aavasen kanssa aksa-epiksiin, mutta voin sanoa että tällä hetkellä mulla on Aava niiiiiiiin jumissa että sen kanssa ei tehdä  mitään, joten sentakia ei oo tullu treenattuakaa. Joten jätettiin aksat välistä.

Mutta noitten jumien takia on treenirintamalla melko hiljasta. Eli mitään suurta ei olla tehty, joten enpä niistä viitti ees kirjotella. Tällä hetkellä pahimmat jumit on takapäässä, again. Meillä on aika jäsenkorjaajalle ens perjantaiksi joten jos sen jälkeen pääsisi taas treenaamaan oikeen kunnolla.

Mutta jotain hyvääkin on sattunut!!! Nyt se on sitte virallista. Oon jo kauan miettiny jos ottais pennun tuohon Aavalle kaveriksi. Noh, mä kattelin ja mietin ja taas kattelin ja mietin ja mietin vielä vähä lisää. Ja kattelin tulevia pentueita. Alun alkajaisiksi kattelin käyttötervuja, mutta niitä ei nyt niin hirveästi Suomessa oo, joten jo kattelin hyviä vaihtoehtoja jo ulkomailta. Arvoin paljon ottasinko uroksen (siis ja strekkaisin Aavan), vai ottasinko sittekki nartun. Ja kyllä mä päädyin narttuun. Loppujen lopuksi rupesin kattelemaan käyttömaleja, ja niin vaan löysin mieleisen yhdistelmän, ja varasin pennun. Virallisesti oli neljäs joka varasi pennun, mutta Jussi sanoi, että jos vain syntyy 2 narttua nii saan toisen eli mut nostettiin toiseksi :) Noh, se virallinen osuus: pentuset syntyivät pe-la välisenä yönä, 7u + 5n. JOTEN KYLLÄ, MULLE ON TULOSSA PENTU!!!!  Joten teillä on vielä 7 viikkoa aikaa valmistautua henkisesti pentusaasteeseen mitä tänne tulee olemaan ja paljon tulee olemaanki: kuvia ja hehkutusta siitä kuinka mun pentu on niiiiin paras. Joten pahoittelut jo nyt. Mutta onhan tässä vielä pitkät 7 viikoa jäljellä.
Mutta nyt mulla on kauheen iso nimi ongelma.... minkä mä keksin sen nimeksi?!?


Vielä muutama puhelin kuva ku kävin uittaas Aavaa ja Aruya


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti