keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Ongelmasta ongelmaan ja siitä uuteen ongelmaan

Meillä on ongelma. Itse asias kaksi ongelmaa, tai siis mulla on ongelma siis ongelmia!! Nimittäin minä itte.... Huoh, ongelma nro. 1: minkä hiton takia siihen koiraan ei voi luottaa treeneissä, vaikka toisaalta tietää että kyllä se osaa. Ja ongelma nro. 2: minkä takia sieltä omalta mukavuus alueelta on niin hankala lähtee pois?!? Menis koiraki eteenpäin huimasti jos vaan itte en viihtyisi sielä. Sitä on vaan niin tosi helppo jumahtaa paikoillensa. Veikkaanpa että en oo ainoa koirantreenaaja joka painii samojen ongelmien vuoksi, kai??

Mutta valotetaanpa hiukan...
Ongelma nro. 1. Tässä parilla viime kerralla kun oon ollu treenaamassa jälkiä molemmille tytöille, niin oon itte kussu tyttöjen treenit. Eli mä merkkaan tyttöjen jäljet nauhoilla mettään että itte tiiän missä menee. Nytten parina kertana on käynyt niin että katton että tuola on seuraava nauha vaikkakin välillä se ei ookkaa se minne pitäis mennä. Koira menis oikeeseen suuntaan, mutta itte "korjaan koiran oikeeseen suuntaan" ja tämän takia koira "oikaisee" palan matkaa mun oman mokan takia. Välillä tämän takia ollaan oikastu 10-20 metriä joka on jo helkkarin paljo. Eipä ihme että tytöt on välillä ollu "hieman" kuutamolla jäljestäessään. Ja se loistava tekosyy: enhän mä voi muistaa ulkoa kummalta puolelta puuta se jälki kiersi, varsinki ku pitää muistaa 2 eri jälkeä.  Eli sarjassamme näin voit pilata oman koirasi...
Ongelman nro. 1 ratkaisu: seuraavia jälkiä en merkkaa ollenkaan (vaan alut ja loput) joten mun on pakko luottaa koiraan. Mutta tässä törmätään ongelmaan nro. 2 ja se toinen loistava tekosyy: sitten mä itte oon epävarma ja se heijastuu koiriin ja ne ajaa huonosti ja ja ja ja ja....
Ja lopullinen ratkaisu: tänään otin itteäni niskasta kiinni ja kävin tekemässä jäljet niin että en merkannu niitä ollenkaan. Okei niin paljon pysyin mukavuus alueellani, että A. en tehny kovin pitkiä jälkiä kummallekaan (n. 200 metriä) B. tein jäljet helppoon maastoon (sammaleikkoon) ja C. en tehny jyrkkiä kulmia / muita käännöksiä, vaan suht suora jälki jossa vähän kaartelin. Eli palattiin ongelmaan nro. 1. Voin sanoa että molemmat tytöt oli super hyviä!!! Aavasta tuli aivan lopussa hieman epävarma mutta silti ajoi hyvin, ja Nipsu oli loistava oma mestari nenänkäyttäjä. Eli kummatkaan ei ollu epävarmoja, eikä muutenkaa mitän mitä epäilin aluksi. Eli tästä on hyvä jatkaa, nyt vaan pitäis se sama saada taottua tuohon omaan päähän. Ja voin sanoa että se rautalanka ei todellakaan riitä, pitää hakea suosiolla ratakiskoa.

Toissa päivänä tein Aavalle esineruudun mallia 30x30 metriä ja 4 esinettä. Esineinä oli tällä kertaa mitä autosta löytyi: jääskraba, hihnan pätkä, hanska ja tunnarikapula. Tuossa alla on jonkin näköinen kuva kuinka esineet oli. taaimmaiset ja oikean laidan esineet löytyivät yllättävän hyvin ja helposti, mutta tuo "ensimmäinen" joka on lähimpänä etulinjaa oli todella vaikea. Joten nyt keskitytään sitten ettimään likeltä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti